Obsługa informatyczna firm, wsparcie techniczne i informatyczne, opieka informatyczna, to podstawowy rodzaj usług,
Zadowoleni Klienci to moja najskuteczniejsza reklama. Ich pozytywne opinie powodują, że krąg moich Klientów powiększa się.
Dzięki mojej pomocy mogą spać spokojnie i nie muszą się znać ani na informatyce ani na komputerach. Jak to robimy? Odpowiedź na to pytanie znajdą Państwo przeglądając poniżej podstawowy scenariusz nawiązania współpracy,
choć – tak na prawdę – pierwszy etap to budowa wzajemnego zaufania.
Pierwszym etapem współpracy jest badanie stanu aktualnego :
instalacji elektrycznej, (posiadam uprawnienia w zakresie eksploatacji, dozoru i pomiarów instalacji elektrycznych do 1kV).</li>
analiza bezpieczeństwa kluczowych pomieszczeń firmy(serwerownia, księgowość, kasa)</li>
możliwość instalacji systemu alarmowego i/lub monitoringu IP (posiadam Licencje zabezpieczenia technicznego).</li>
analiza bezpieczeństwa danych (sprzęt, oprogramowanie, LAN, backup, firewall, VPN )</li>
Cisco, Zyxel Zywall, Synology, Gigabyte, Asus, Dell, IBM, HP, Brother, DSC, Vivotek, Legrand.</li>
naprawa i modernizacja sprzętu komputerowego i elektronicznego </li>
instalacje LAN ,TEL,VOIP,CCTV IP (montaż szaf Rack )
Wydzielony komputer – serwer – w wydzielonym pomieszczeniu – to wzór idealne rozwiązanie godne naśladowania. W przypadku braku możliwości przeznaczenia oddzielnego pomieszczenia , należy sprzęt kluczowy umieścić w szafie rackowej .Takie rozwiązanie pozwala zabezpieczyć dostęp fizyczny do najcenniejszego miejsca w firmie – miejsca przechowywania danych. O wiele łatwiej również w takim przypadku o zabezpieczenie przed skutkami awarii zasilania (UPS, możliwość wykonania instalacji elektrycznej zasilanej z różnych rozdzielni elektrycznych) serwerowni/szafy lub sprzętu komputerowego.
Pomieszczenie serwera często jest też centralnym punktem firmy gdzie zbiega się okablowanie strukturalne (szafa dystrybucyjna). Okablowanie takie pozwala w każdej chwili zmienić przeznaczenie dowolnego gniazdka w firmie z gniazda sieci komputerowej . Warto zainwestować w okablowanie strukturalne LAN/TEL/230V(wykonane w korytkach , z możliwością zmiany lokalizacji i rozbudowy – unikamy problemów z pajęczyną kabli oplatających pokoje oraz problemem przeprowadzki i zamiany miejsc pracowników – dobrze zaplanowana sieć to gniazdko czekające na pracownika w dowolnym miejscu firmy.
Większość elementów sieci komputerowej można wymieniać lub modernizować. Najtrudniejsze do modernizacji lub wymiany jest okablowanie strukturalne. Modernizacja okablowania strukturalnego najczęściej jest związana z gruntownym remontem pomieszczeń firmy, dlatego raz i dobrze wykonane powinno służyć przez kilkanaście lat.
– analiza potrzeb , oraz kolejność ich realizowania (kosztorys wstępny kosztów)
Modernizacja czyli zwiększanie bezpieczeństwa i niezawodności,
Postęp technologiczny powoduje, że średnio co 3 lata komputery powinny być modernizowane lub wymieniane na nowe. Oczywiście – nie ma obowiązku wymiany komputerów. Decydującą rolę odgrywają tutaj ekonomia i zdrowy rozsądek.
Posiadając aktualną dokumentację sprzętu komputerowego, sieci komputerowej oraz listę zainstalowanych programów można przejść do etapu konserwacji i modernizacji sprzętu komputerowego. Nie zawsze powodem modernizacji jest większa moc obliczeniowa (szybkość działania) nowego sprzętu komputerowego:
Zapobieganie awariom.
Elementy i podzespoły pracujące bez przerwy zużywają się (np: łożyska w dyskach twardych) lub zmieniają się ich parametry (np: kondensatory elektrolityczne wlutowane w zasilacze, płyty główne). Wymiana sprzętu w takim przypadku ma charakter działania prewencyjnego: zanim nastąpi awaria.
Zwiększanie bezpieczeństwa.
Wiedząc jak działa firma można wytypować miejsca szczególnie wrażliwe na awarie i przerwy w pracy. Wykorzystanie zasilaczy awaryjnych pozwala bezpiecznie zapisać pracę i wyłączyć komputery w razie przerwy w dostawie zasilania. Dublowanie zasilaczy w serwerze czy też dwa twarde dyski zapisujące równocześnie te same informacje (tzw. mirroring) pozwalają uniezależnić się od pewnego rodzaju awarii.
Dublując elementy zakładamy, że nie ulegną one równocześnie awarii. Doświadczenie nauczyło nas, że i taka sytuacja może się zdażyć. Dlatego też regularny monitoring sprzętu i okresowa konserwacja (czyszczenie) stanowią uzupełnienie metod zapobiegania awariom.
zdalna obsługa i pomoc
konfiguracja podstawowych i zaawansowanych programów używanych w firmie.
usuwanie awarii: elektrycznych, Internetu, sprzętu i osprzętu komputerowego,
wdrożenia – wymiana oprogramowania wspomagającego działanie firmy
Windows
Linux
Sage
Insert
Rozwijająca się firma może stanąć przed problemem wymiany oprogramowania wspomagającego prowadzenie biznesu. Powodów może być kilka:
dotychczasowe oprogramowanie wstrzymuje pracę firmy – osiągnęło granice swoich możliwości
zmiana charakteru prowadzonej działalności a co za tym idzie wymagań w stosunku do oprogramowania
zmiana technologii – wymiana sprzętu komputerowego
Za każdym razem wdrożenie jest procesem, który trzeba zaplanować długo wcześniej. Z mojego doświadczenia najlepszy czas na wymianę oprogramowania to okres wakacyjny lub
początek roku.